Wygoda zakupów online

0
Wygoda zakupów online

Rynek wydawniczy z roku na rok powiększa się o coraz to nowe, ciekawsze pozycje. Jeszcze do niedawna chęć nabycia wybranej książki wiązała się z wycieczką do biblioteki lub księgarni, co nie zawsze było prostym zadaniem. Takie instytucje mają bowiem ograniczoną liczbę miejsca na magazynowanie propozycji wydawniczych. Dysponują głównie bestsellerami, problem pojawia się, kiedy czytelnik ma nieco bardziej sprecyzowane oczekiwania, chcąc nabyć książkę mniej popularną, traktującą o wąskiej dziedzinie. Nieczęsto więc zostajemy odprawieni z kwitkiem, a ulubionej książki musimy szukać w innym miejscu.

Wydawcy, chcąc nadążyć za coraz bardziej wymagającym klientem, postanowili stworzyć księgarnie internetowe. Na zakupach online (na przykład tutaj) spędzamy obecnie o wiele więcej czasu, aniżeli miało to miejsce jeszcze kilka lat temu. Zakup książek przez internet jest bowiem o wiele prostszy niż udanie się do sklepu-bezproblemowo poruszamy się po poszczególnych zakładkach, wybierając pozycje w interesującej nas tematyce. W przypadku braku danej książki możemy wybrać opcje powiadomienia-otrzymamy wówczas maila od razu, kiedy takowa się pojawi. Dodatkowo zakupy otrzymujemy bezpośrednio pod nasze drzwi, nieważne czy jesteśmy mieszkańcami małej wsi czy wielkiej aglomeracji.

Księgarnia online to jednak nie tylko zakup papierowych książek. Niezwykle popularne stały się e-booki, czyli cyfrowe odpowiedniki klasyki. Zalet takich rozwiązań można by wymieniać wiele-oszczędności papieru, błyskawiczna realizacja zamówienia, nierzadko dużo niższe ceny spowodowane brakiem konieczności druku i oprawy. Musimy jednak pamiętać, że do odczytu tego rodzaju plików konieczne jest specjalne urządzenie. Zdarza się, że możemy je zakupić również za pośrednictwem księgarni internetowych.

Nieważne, czy jesteśmy miłośnikami cyfrowej wersji książek, czy też lubimy czuć zapach papieru i preferujemy wariant klasyczny-niższa cena, szeroki wybór asortymentu oraz wygoda powinny przekonać nas, że księgarnia internetowa to dobry pomysł.

Zalety obcowania ze sztuką

0
Zalety obcowania ze sztuką

Wystawy sztuki są ciekawym, choć nie do końca popularnym sposobem na spędzanie wolnego czasu. Wiele osób uważa je za coś nieciekawego i niewartego uwagi, głównie ze względu na to, że niewielka część społeczeństwa interesuje się sztuką. Może być to spowodowane faktem, że w szkole uczniowie zniechęcili się do dzieł i interpretowania ich w sposób, który nie był do końca zrozumiały. Prawda jest jednak taka, że obcowanie ze sztuką ma ogrom zalet i warto się o tym przekonać!

Historia walki o klienta, czyli słów kilka o pozycjonowaniu

0
Historia walki o klienta, czyli słów kilka o pozycjonowaniu

Dawniej było łatwiej

Kiedyś wszystko wydawało się prostsze. Ktoś kto chciał nam zaoferować jakieś usługi bądź towary do sprzedania, zakładał działalność gospodarczą i reklamował się tak, by przyciągnąć klientów. Zazwyczaj dawał ogłoszenia w prasie branżowej, być może też w ogólnej, jeśli wiedział, że jego grupa docelowa słucha radia, to decydował się na reklamę radiową z pomocą wynajętego lektora. Do tego dochodził szyld na sklepem „szewc – dobre tanie buty”, „fryzjer marzena – fryjerstwo damskie” bądź „cukiernia u Doroty – najlepsze pączki w mieście”. I nawet jeśli cukierni na jednej ulicy były dwie, nie za wiele można było zrobić, by przekonać klienta właśnie do naszej. Można było konkurować jakością. Później czasy zaczęły się zmieniać i zaczęto walkę na gratisy, promocje i sławne 2 w cenie 1. Zwiększanie się  konkurencji zaczęło sprawiać, że i walka zaczęła się bardziej agresywna. Wszystko to miało miejsce nie tak dawno, bo kilkanaście lat temu, a wszystko miało się skomplikować jeszcze bardziej.

Czasy internetu

Odkąd handel i usługi przeniosły się do internetu tak naprawdę cały świat jest naszym sklepem. Możemy dokonać zakupy z dowolnego miejsca na ziemi, kupić dowolną rzecz i usługę. Również wspomniane wyżej buty czy słodycze. Wystarczy wpisać hasło w wyszukiwarkę. Najpopularniejsza z nich to Google. Choć miała nazywać się googol od pojęcia niesamowicie dużej liczby skończyło się na obecnej nazwie z powodu zajętej witryny. Był rok 1997. Od tamtej pory Google przeszło niesamowitą metamorfozę, ale idea działania wyszukiwarki pozostała bez zmian. Silnik, algorytmy, boty wszystko po to by „wypluty” wynik był jak najbliższy naszym oczekiwaniom. Pozycjonowanie stron internetowych nie należy do rzeczy łatwych. Należy znać wytyczne podawane systematycznie przez gogle i tak dostosowywać stronę, by ta pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wszyscy chcą być jak najwyżej, jednak bycie w pierwszej dziesiątce wyników, czyli pierwszej stronie to marzenie, za które wielu dało by się pokroić. Dlatego…

Białe i czarne kapelusze

Robią wszystko co w ich mocy by to osiągnąć, często w sposób niedozwolony, celowo łamiąc wytyczne serwisu. W świecie webmasterów określa się ich mianem „czarnych kapeluszy”, czyli osób, które wykorzystują wszelkie środki zabronione do osiągnięcia swojego celu. Kupowanie linków, nasycalnie treści słowami kluczami, bez większej wartości merytorycznej dla odbiorcy, automatyczne generowanie contentu, korzystanie z ukrytych słów kluczowych czy ukrytego tekstu. To już nie jest tylko i wyłącznie zabieganie o klienta. To regularna walka, na której tracimy my wszyscy. W ten sposób https://efectownia.pl/w wyszukiwaniu wygrywają strony o niekoniecznie najwyższej wartości merytorycznej, wprowadzające nas w błąd, bądź oferujące nam niekoniecznie to czego potrzebujemy.

Wszystko wskazuje na to, ze pozycjonowanie stron internetowych będzie dalej rozwijało się w tym kierunku, gdyż zawsze jest tylko jedno 1 miejsce i jedna pierwsza strona, a niektórzy zrobią wszystko by się na nią dostać. Zwykły użytkownik internetu nie za wiele może zrobić, poza zajrzeniem czasem na stronę…numer 2 i dalsze.

Content marketing w promocji strony WWW – czym jest i jakie daje efekty?

0
Content marketing w promocji strony WWW – czym jest i jakie daje efekty?

Marketing treści, czyli content marketing jest obecnie bardzo popularną metodą e-marketingową. Czym dokładnie jest marketing tego rodzaju i jakie efekty można dzięki niemu uzyskać?

Wartościowa treść w internecie jest na wagę złota. W sieci bardzo często poszukujemy pomocnych informacji – od tego, jak pomalować pokój, poprzez informacje o składnikach w kosmetykach, a skończywszy na poradach dla kupujących samochody.

Content marketing bazuje właśnie na odpowiedzi na te i na wiele innych pytań zadawanych przez internautów – dzięki wartościowym treściom promuje firmy, które stoją za ich powstaniem.

Czym jest content marketing – marketing treści?

Content marketing, czyli tak zwany marketing treści jest strategią marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przez publikowanie atrakcyjnych dla nich treści.

Najczęściej marketing tego rodzaju kojarzony jest z internetem, ale warto wskazać, że również może być on stosowany poza rzeczywistością wirtualną.

Treści w content marketingu mogą być publikowane na:

  • blogach internetowych, w tym na blogach firmowych
  • internetowych forach dyskusyjnych
  • w mediach społecznościowych
  • na różnych serwisach jako artykuły sponsorowane
  • w formie poradników, także jako e-booki
  • jako filmy, nagrania dźwiękowe – podcasty
  • w formie drukowanych ulotek, folderów, artykułów prasowych

W content marketingu ważne jest nie tylko zaprezentowanie ciekawych dla odbiorców treści, ale również interakcja i zaangażowanie obydwu stron, aby na tej podstawie budować długotrwałe relacje.

Przykładem content marketingu jest blog internetowy Gniotek, który zajmuje się publikowaniem wartościowych porad z różnych dziedzin.

Jakie efekty można uzyskać dzięki content marketingowi?

Content marketing to metoda e-marketingowa dostępna dla praktycznie każdej strony internetowej. Często korzystają z niej sklepy WWW, ale również inne firmy, które chcą przyciągnąć nowych klientów.

Przede wszystkim content marketing pozwala na zainteresowanie odbiorców swoimi usługami czy produktami – wówczas firma, która prezentuje wartościowe treści jest odbierana jako bardziej profesjonalna, godna zaufania. W ten sposób firma może kreować również swój pozytywny wizerunek w oczach odbiorów komunikatu marketingowego.

Warto także wskazać, że content marketing nie jest wcale związany z bardzo wysokimi kosztami dla firmy, która chce promować się w taki właśnie sposób. Działania w tym zakresie można również prowadzić we własnym zakresie, ale najlepiej zdecydować się na profesjonalną pomoc agencji e-marketingowych.

Larp – gadżety i akcesoria – gdzie kupić?

0
Larp - gadżety i akcesoria - gdzie kupić?

Larp, czyli live action role-playing to fenomen, który przyciąga tysiące zapaleńców z całego świata. Rozgrywki larpowe to jedyne w swoim rodzaju wydarzenia, a ich uczestnicy przywiązują szczególną wagę do ich angażującego przebiegu, a także kostiumu. Wiele łączy je ze światem teatru, ale żeby być ich częścią, wcale nie trzeba mieć aktorskiego doświadczenia. Jednak na początek odpowiedzmy sobie na pytanie – co trzeba zrobić, żeby być częścią larpu i czym w ogóle on jest?

Wybór spektaklu – gdzie szukać informacji o spektaklach teatralnych?

0
Wybór spektaklu – gdzie szukać informacji o spektaklach teatralnych?

Teatr idą z duchem czasu. Dzisiaj niemalże każdy z nich posiada własną stronę internetową, na której możemy zapoznać się z jego repertuarem, a nawet zakupić bilety!

Malowanie artystyczne w przestrzeni miejskiej. To nie trend, to codzienność!

0
Malowanie artystyczne w przestrzeni miejskiej. To nie trend, to codzienność!Malowanie artystyczne w przestrzeni miejskiej. To nie trend, to codzienność!

Przestrzeń publiczna to znakomite miejsce na pokazanie swojej twórczości. Nic dziwnego, że street art ma się w Polsce bardzo dobrze, a coraz więcej firm zatrudnia osoby do malowania murali. Dzięki ich talentowi, zamiast pustych i szarych ścian, mamy okazję podziwiać prawdziwe dzieła sztuki i zasmakować w malarstwie artystycznym.

Szukasz dobrego fryzjera w Szczecinie? Sprawdź to, zanim zadzwonisz do przyjaciółki

0
Szukasz dobrego fryzjera w Szczecinie? Sprawdź to, zanim zadzwonisz do przyjaciółki

Kobiety szukające nowego fryzjera najczęściej wypytują swoje koleżanki, czy nie mają kogoś do polecenia. Jednak to nie jest najlepszy sposób na znalezienie idealnego fryzjera, do którego będziemy chcieć przychodzić cały czas.

Jak wybrać najlepszego fryzjera w mieście?

Poza zaciągnięciem języka wśród przyjaciółek, rodziny i znajomych, można wykorzystać też inną metodę, która przynosi zdecydowanie lepsze rezultaty. Np. gdy szukasz fryzjera w Szczecinie, to najpierw wejdź na https://www.moment.pl/fryzjer/szczecin i przeglądnij wszystkie zamieszczone tam propozycje salonów fryzjerskich. Przy każdym z nim będą widniały opinie poprzednich klientek, na podstawie których wybierzesz polecany salon, z którego usług na pewno będziesz zadowolona.

W tego typu serwisach internetowych zastosowano też różne rozwiązania, pozwalające na szybsze i efektywniejsze wybranie najlepszego salonu. Przede wszystkim bardzo szybko można zobaczyć zakres oferowanych usług oraz orientacyjny cennik. Wybierając salon, warto zwracać uwagę również na cenę, abyśmy mogli korzystać z jego usług wedle potrzeby, a nie tylko na wyjątkowe okazje.

Cechy świadczące o tym, że dany salon jest jednym z lepszych

Czego można oczekiwać od salonu fryzjerskiego? Takiego, który można uznać za dobry? Przede wszystkim profesjonalnego doradztwa. Dobry fryzjer nie zrobi klientce takiej fryzury jaką chce, jeśli wie, że nie będzie w niej korzystnie wyglądać, bo np. nie pasuje do jej typu urody czy kształtu twarzy. W dobrym salonie trzeba liczyć też na dodatkowe usługi, jak np. możliwość wypicia kawy, nałożenie specjalnego serum odżywczego na włosy czy wykonanie masażu skóry głowy podczas mycia. To wszystko przekłada się na ogólne zadowolenie z usług w danym salonie.

Wiele zabiegów, szczególnie kosmetycznych, warto wykonywać w konkretnej porze roku. Na przykład teraz, czyli ogólnie jesienią i zimą, dobrze jest mocno zadbać o swoją cerę, decydując się np. na kwasy.

Osiem dzieł literackich wszech czasów

0
Osiem dzieł literackich wszech czasów

Czy można stworzyć coś na kształt rankingu, który wyróżni kilka dzieł literackich wszech czasów?

Sztuka rynku sztuki dla początkujących

0
Sztuka rynku sztuki dla początkujących

Tworzysz i zastanawiasz się w jaki sposób pokazać swoje prace światu? A może posiadasz przedmiot sztuki dawnej i chciałbyś sprzedać go z zyskiem? Drogi do osiągnięcia tych celów są różne. Poznaj jednak możliwości, które ułatwią Ci te przedsięwzięcia i zamiast chować swoje prace w magazynie czy pamiątki na strychu – niebawem umieścisz je w galerii sztuki czy w domach aukcyjnych.

Zobacz też