Marketing treści, czyli content marketing jest obecnie bardzo popularną metodą e-marketingową. Czym dokładnie jest marketing tego rodzaju i jakie efekty można dzięki niemu uzyskać?
Wartościowa treść w internecie jest na wagę złota. W sieci bardzo często poszukujemy pomocnych informacji – od tego, jak pomalować pokój, poprzez informacje o składnikach w kosmetykach, a skończywszy na poradach dla kupujących samochody.
Content marketing bazuje właśnie na odpowiedzi na te i na wiele innych pytań zadawanych przez internautów – dzięki wartościowym treściom promuje firmy, które stoją za ich powstaniem.
Czym jest content marketing – marketing treści?
Content marketing, czyli tak zwany marketing treści jest strategią marketingową polegającą na pozyskiwaniu klientów przez publikowanie atrakcyjnych dla nich treści.
Najczęściej marketing tego rodzaju kojarzony jest z internetem, ale warto wskazać, że również może być on stosowany poza rzeczywistością wirtualną.
Treści w content marketingu mogą być publikowane na:
- blogach internetowych, w tym na blogach firmowych
- internetowych forach dyskusyjnych
- w mediach społecznościowych
- na różnych serwisach jako artykuły sponsorowane
- w formie poradników, także jako e-booki
- jako filmy, nagrania dźwiękowe – podcasty
- w formie drukowanych ulotek, folderów, artykułów prasowych
W content marketingu ważne jest nie tylko zaprezentowanie ciekawych dla odbiorców treści, ale również interakcja i zaangażowanie obydwu stron, aby na tej podstawie budować długotrwałe relacje.
Przykładem content marketingu jest blog internetowy Gniotek, który zajmuje się publikowaniem wartościowych porad z różnych dziedzin.
Jakie efekty można uzyskać dzięki content marketingowi?
Content marketing to metoda e-marketingowa dostępna dla praktycznie każdej strony internetowej. Często korzystają z niej sklepy WWW, ale również inne firmy, które chcą przyciągnąć nowych klientów.
Przede wszystkim content marketing pozwala na zainteresowanie odbiorców swoimi usługami czy produktami – wówczas firma, która prezentuje wartościowe treści jest odbierana jako bardziej profesjonalna, godna zaufania. W ten sposób firma może kreować również swój pozytywny wizerunek w oczach odbiorów komunikatu marketingowego.
Warto także wskazać, że content marketing nie jest wcale związany z bardzo wysokimi kosztami dla firmy, która chce promować się w taki właśnie sposób. Działania w tym zakresie można również prowadzić we własnym zakresie, ale najlepiej zdecydować się na profesjonalną pomoc agencji e-marketingowych.