Jak zacząć zarabiać na Spotify?

0
256

Madonna, Beyonce, Rihanna, Taylor Swift, Adele, Coldplay, Metallica. Każdy z tych wykonawców czy zespołów tworzy inną muzykę, jednak tym, co ich łączy, jest wiele milionów odsłon utworów na platformie streamingowej Spotify. Jak zatem przekłada się to na zarobki?

Bez wątpienia duża popularność to także duża liczba odtworzeń na playlistach, a, co za tym idzie, wysokie zarobki. Wiele początkujących twórców zastanawia się nad tym, jak zacząć zarabiać na Spotify? Działając w pojedynkę, trzeba liczyć się z ogromną ilością czasu, jaką trzeba poświęcić na różnego rodzaju okołomuzyczne rzeczy, co jednak nie daje pewności, że dzięki temu nasze utworu trafią do rzeszy odbiorców.

Bez wątpienia odpowiednie promowanie muzyki to sposób na to, by dotrzeć do nowych fanów i koniec końców zacząć zarabiać na Spotify…

Czym jest Spotify?

Spotify to obecnie jedna z najpopularniejszych platform streamingowych, na którą każdego dnia trafia ogromna ilość plików audio, video, a także nagrań w czasie rzeczywistym. Wysoka jakość odtwarzania i stosunkowo niskie ceny abonamentu przyciągają wielbicieli muzyki. Pod względem aktywnych użytkowników, Spotify nie ma sobie równych. Stąd tak wielu artystów zdaje sobie sprawę z tego, że odpowiednia promocja w Spotify może im przynieść wymierne zyski…

Ile można zarobić na Spotify?

Na platformie Spotify możemy znaleźć zarówno pliki spod szyldu uznanych wytwórni płytowych, jak utwory niezależnych twórców. Spotify płaci artystom za ilość odtworzeń ich utworów. W praktyce wygląda to tak, że aby zarobić dolara, trzeba dotrzeć ze swoją twórczością do ok. 250. odbiorców. Nietrudno więc wykalkulować, że aby zarobić na Spotify tych odtworzeń muszą być miliony. Co ciekawe, za jedno odtworzenie utworu uważa się odsłuchanie przynajmniej 30 sekund. Na kolosalne kwoty mogą więc liczyć najbardziej popularni artyści. Każdy jednak jakoś zaczynał i nie od razu był gwiazdą międzynarodowego pokroju.

Warto zastanowić się nad tym, jak wypromować własną twórczość w sieci (promocja w Spotify to jeden z jej aspektów) i tym sposobem docierać do kolejnych odbiorców.

Promowanie muzyki z agregatorem treści cyfrowych

Wsparcie kogoś, kto pomoże nam w działaniach marketingowych, a do tego będzie czuwał nad optymalizacją treści czy dbał o wymaganą jakość przesyłanych plików i umieszczenie ich na odpowiednich platformach, jest bardzo ważne na początku muzycznej drogi. Agregator treści cyfrowych jest w stanie pomóc nam we wszystkich tych działaniach. Zanim jednak podejmiemy ostateczną decyzję, sprawdźmy opinie i dotychczasowe realizacje, aby mieć pewność, że podjęta współpraca przyniesie nam maksimum korzyści.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here